• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad händer om man inte redogör för alla inkomster och utgifter vid löneutmätning?

mosume

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
4 April 2013
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ja ush ja vet inte hur ja ska göra. Om jag släpper de andra med då får ja ju fler anmärkningar som kommer sitta kvar i 3 år samt sämre kredit betyg:( denna grej blir se nu löneutmätning på...sen är ja kvitt de. Då har ja vivus kvar som är på 8 tusen...och 2 andra små grejer men planen e att betala bort de nu i april när skatteåterbäringen kommer.. om de går som planerat så är jag på fötter igen men e ju de om man ska slå på vivus och dom andra 2 grejerna som är nätlån o extra lånet...2 sms lån me piss dyr ränta :(
/ Hej Tussa ett tips är att du jämnka några månader så dom drar minder skatt från dig och du betalar av snabbare det är väl värt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 681
Mottagna reaktioner
1 707
Poäng
1 177
Gäller och veta hur mycket man kan jämka också så man inte åker på en restskatt sen...
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Ja betalar lite extra varje månad som dras av min lön så har alltd fått tillbaka på skatten.

6e februari skulle jag få beslut av kronofogden hur mkt dom skulle dra och med vilken lön de blir på men är ju helt hundra de blir på februari lönen nu den 25e.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Man kommer räkna på en schablonhyra och att din sambo har samma inkomst som dig


Vad innebär e "schablonhyra"?? Är 6900 kr jag e skyldig så jag hoppas dom drar hela det beloppet nu i feb lönen så jag blir av med detta...
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Vad innebär e "schablonhyra"?? Är 6900 kr jag e skyldig så jag hoppas dom drar hela det beloppet nu i feb lönen så jag blir av med detta...

Man gissar hyran.. det beror på hur stor orten du bor i är och hur många vuxna och barn det är i hushållet.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Man gissar hyran.. det beror på hur stor orten du bor i är och hur många vuxna och barn det är i hushållet.


Jag bor i hus,det är min sambos hus så jag flyttade in här...betalar ingen hyra elr nåt på hans huslån däremot står jag för alla mat kostnader,är 7 personer... Är det något kronofogsen kan se??
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 538
Mottagna reaktioner
12 914
Poäng
9 787
Jag bor i hus,det är min sambos hus så jag flyttade in här...betalar ingen hyra elr nåt på hans huslån däremot står jag för alla mat kostnader,är 7 personer... Är det något kronofogsen kan se??

Ser dig och dina barn. Kan se sambo men inte sambos barn.. går säkert att utreda djupare men svarar man inte så tas bara gäldenärens barn med samt sambon.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Tack för alla svar....

Nån som vet om man kan begära sin skatt förskott nu när man har e skud hos kronofogden?? Elr om man ska prova o ringa lön o fråga om man kan få förskott på sin lön pga av detta?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp